יום שלישי, 26 בנובמבר 2013

גונדי


פעם,לפני הרבה שנים כשעוד היינו צעירים ויפים :) הבעל היקר שלי ראה בתוכנית של אהרוני מתכון לגונדי...והוא מיד ביקש שאכין,לא הבנתי למה לי להכין מאכל שנראה כמו קובה,הרי יש לו קובה כל יום שישי...אבל הבחור התעקש ואפילו טרח והלך לקנות קמח חומוס במיוחד עבור המתכון. כגודל הציפיה כך גודל האכזבה...אני טעמתי וממש לא אהבתי. וגם הבחור שביקש, לא התלהב בלשון המעטה...עד השבוע הזה.!!!השבוע שבו קרה התיקון למאכל שהשמצנו ללא סיבה.

לבתי היקרה יש חברה שהיא מאוד אוהבת.והשבוע היא באה לשחק איתה. משיחה שהתפתחה עם האם,התחלנו לדבר על מאכלים, רונית סיפרה לי שהיא פרסיה ונזכרתי בגונדי האומלל שהכנתי לפני כמה שנים ומאז לא מתקרבת למאכל הזה.
רונית היקרה, ( אמא של רותם ,המתוקה  והחכמה ) סיפרה לי שאת הגונדי שהיא מכינה מכינים מחומוס טרי ולא מקמח חומוס..החלטתי לתת צ'אנס נוסף לגונדי.
 מה אומר ומה אספר...הסיר נטרף!!! ומכיוון שהמתכון כל כך מוצלח אני כמובן משתפת אתכם קוראים יקרים. אז התודה היא לרונית,שהצילה את כבודו האבוד של הגונדי במשפחתנו.




 הכמות היא גדולה...אתם יכולים להכין את הכדורים ולהקפיא,זאת בתנאי שקניתם עוף טרי ולא הפשרתם קפוא ושוב אתם מקפיאים. או שתכינו חצי כמות.

גונדי:
קילו עוף טחון
חצי קילו חומוס מושרה לילה במים ומסונן.את החומוס טוחנים ואז מוסיפים לעיסת הבשר.
2 בצלים גדולים
1 כף הל שטוחה
1 כף כמון שטוחה
1 כף פלפל שחור שטוחה
2 כפות מלח שטוחות...אני שמתי פחות.

ההכנה: ללוש את כל החומרים לעיסה המוגנית. ליצור כדורים ולזרוק אל סיר רותח שבו יש מים,עוף,לימון פרסי,כורכום,מלח,פלפל שחור,תפוחי אדמה חתוכים ,בצל,ואפשר להוסיף גם חומוס למרק. לבשל שעה ורבע.
בתאבון :)

10 תגובות:

  1. שבוע טוב מאיה
    האם תוכלי לפרט לגבי החומוס המושרה? איך להוסיף לעיסה? האם לטחון קודם כמו פלאפל? או שלם?
    תודה
    נוגה

    השבמחק
  2. היי נוגה. בוודאי שצריך לטחון. אוסיף זאת למתכון. תודה.

    השבמחק
  3. הי מאיה, האם כמות החומוס היא לפני או אחרי השריה? תוכלי בבקשה לציין מה הכמות לפני השריה? כמו כן אם תוכלי בבקשה לציין מהן כמויות התבשלים למרק תודה רבה (אני לא כ"כ טובה באילתורים...)

    השבמחק
  4. היי. חצי קילו חומוס זה לפני ההשריה. יש שקיות קטנות בסופר. אני לא יודעת לציין מה כמות התבשיל למרק,כי לא הבנתי מה זה" כמות התבשיל למרק"...אבל אם כוונתך היא כמה נוזלים אני שמתי,אז גם כאן לא יכולה לענות,כי לא מדדתי. הכנתי סיר גדול ובהתאם לכמות שבו תיבלתי וטעמתי אם חסר,ואם היה צורך ,הוספתי.

    השבמחק
  5. הי מאיה,
    תודה על התשובה וסליחה על הבלבול התכוונתי לכמות התיבול :)....
    שבת שלום

    השבמחק
  6. היי. גם לגבי התבלינים אותו הדבר. שימי מעט מכל דבר ותטעמי...חסר, תוסיפי עוד. ואין צורך בסליחה,זה כיף ששואלים ומכינים מהבלוג שלי. ובמיוחד שזה מצליח ואוהבים. שבת שלום :)

    השבמחק
  7. מתכון מעולה. תודה לך וגם לרונית

    השבמחק
  8. מתכון מעולה. תודה לך וגם לרונית 👍☺

    השבמחק

Powered By Blogger