יום חמישי, 24 ביוני 2010

טריקולד


זו עוגה שהמון זמן ישבה לי ברשימת ה"חייבת להכין"
וכשהבן ביקש עוגה ליום ההולדת ,החלטתי להכין אותה ,סוף סוף.

כמות: הכמות לתבנית בקוטר 26 ס"מ .
זה מתכון של קרין גורן. אני פיזרתי למעלה נוגט.

והכנתי מוס של שוקולד חלב ושל שוקולד לבן ללא השוקולד המריר.
חומרים
לתחתית הבראוניז:

100 גרם שוקולד מריר
100 גרם חמאה
2 ביצים
2/3 כוס סוכר
4 כפות קמח
3 כפות קקאו
רבע כפית מלח
למוס שוקולד מריר :
1/2 1 מיכלים שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד מריר
למוס שוקולד חלב :
1/2 1 מיכלים שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד חלב
למוס שוקולד לבן:
1/2 1 מיכלים שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד לבן
לציפוי:
שליש כוס שמנת מתוקה
80 גרם שוקולד מריר
אופן ההכנה
מתחילים את הכנת המוסים 4 שעות קודם (או לילה לפני):
מרתיחים 3/4 מיכל שמנת מתוקה עם מעט מלח. יוצקים על השוקולד המריר ומערבבים עד שהשוקולד נמס. חוזרים על הפעולה עם השוקולדים האחרים – חלב ולבן. שימו לב – משתמשים רק במחצית מכמות השמנת המצוינת (3/4 כוס מתוך מיכל וחצי). מעבירים למקרר לצינון מלא (4 שעות או לילה שלם).
מכינים את התחתית :

ממיסים יחד שוקולד וחמאה. מערבבים פנימה ביצים וסוכר. מוסיפים קמח, קקאו ומלח וטורפים לתערובת אחידה. יוצקים לתחתית של תבנית בקוטר 26 ס"מ ואופים ב-190 מעלות למשך 10-15 דקות עד להתייצבות (לא לייבש, צריך להישאר עסיסי במרקם של בראוניז).
מסיימים את הכנת המוסים :
מעבירים את תערובת השוקולד המריר הקרה למיקסר, יוצקים עליה את יתרת השמנת המתוקה (עוד 3/4 כוס) ומקציפים יחד לקצפת שוקולד יציבה אך לא נוקשה. מורחים על התחתית (מומלץ לרפד את התבנית בשקף כדי להקל על החילוץ). מקפיאים להתייצבות כ-20 דקות. חוזרים על הפעולה שוקולד החלב ומורחים את המוס מעל השוקולד המריר הקפוא. מקפיאים שוב ל-20 דקות ומסיימים בהכנת השוקולד הלבן באותו אופן. מקפיאים שעתיים להתקשות.






מכינים את הציפוי :
מרתיחים שמנת מתוקה עם מעט מלח. יוצקים על השוקולד המריר ומערבבים עד שהשוקולד נמס. מצננים מעט ויוצקים על העוגה הקפואה. מחזירים למקפיא ל 10 דקות התייצבות, משחררים בזהירות מהתבנית מקלפים את השקף ומעבירים למקרר להפשרה של שעתיים לפני ההגשה



העוגה רק נראית מסובכת. אבל היא לא, היא רק דורשת סבלנות!!!!!!!
דבר נוסף, אני מקבלת מיילים מאנשים ששואלים איך ניתן להכין את העוגה  אבל ללא 4 שמנת מתוקה.
אז ככה. קודם כל העוגה היא גדולה,תבנית 26, ואם אוכלים רק פרוסה זה ממש לא נורא.
דבר שני, אם תשימו לב לפי המתכון המקורי יש עוד שכבת מוס ,שאני וויתרתי עליה והכנתי רק 2  כך שזו עוד דרך.
אפשר להכין עם פחות שמנת ולעשות שכבות דקות יותר.
ואפשר גם להכין מכמות ממש קטנה שמתאימה לתבנית 15 או אפילו רינגים אישיים למי שרוצה.

בקיצור יום הולדת יש רק פעם בשנה ופעם בשנה מותר לאכול פרוסת עוגה שווה לא? נכון שאני צודקת? בטח שאני צודקת, כמו תמיד.

13 תגובות:

  1. שאלה,
    איך העוגה יוצאת יפה וחלקה בדפנות?
    מה הסוד ???
    ואיך הציפוי לא נוזל בצדדים ?

    השבמחק
  2. הסוד הוא בלקרוא את המתכון טוב ולעבוד לפיו.

    להקפיד על הקפאה של כל שכבה ולעבוד בעדינות,בדיוק כמו שכתוב.
    בהצלחה

    השבמחק
  3. כמו שאני מכירה את עצמי המתכון יצא לי על הפנים, אפילו עוגת שוקולד בסיסית אני בקושי מצליחה להכין. בכל מקרה, אני לא אוותר לעצמי ואני אנסה להכין אותה השבוע. כל כך יפה!

    השבמחק
  4. כן. כדי שיצאו שכבות יפות וסימטריות :)

    השבמחק
  5. היי , את יודעת מה הסיבה לכך שאין שימוש בגלטין ? ואם אני אשתמש בו האם יהיה שינוי ?

    השבמחק
  6. היי. למה לשים ג'לטין כשאין צורך? השכבות כאן יציבות ולא צריך ג'לטין

    השבמחק
  7. היכן שומרים את העוגה במקפיא או במקרר?

    השבמחק
  8. היי, היכן שומרים את העוגה במקרר או במקפיא?

    השבמחק
    תשובות
    1. כל זמן ההכנה היא במקפיא...בין שכבה לשכבה. אחרי שמוכן היא במקרר

      מחק
  9. היי.. נראה מדהים
    אשמח לדעת, בכמה מ"ל מדובר כשאת אומרת 3/4 מתוך מיכל וחצי?
    בכמה אני משתמשת כדי להמיס את השוקולד אם בסה"כ יש לי 375 מ"ל?
    אני אוהבת שכבות עבות של קרם כמו שיצא לך...
    תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת,לא ממדתי כמה זה שלושת רבעי מתוך מיכל וחצי..פשוט שפכתי הכל לכוס גדולה ולקחתי משם שלושת רבעי:) יותר פשוט זה לקחת 4\3 מתוך המיכל השלם:) 200 מ"ל

      מחק

Powered By Blogger