יום רביעי, 16 בנובמבר 2011



שבלולי שושנים דמוי שמרים. מאפה  טעים טעים שהביאה לפורום שירלי המוכשרת והמקסימה. את שירלי אני מכירה המון זמן. הכרות וירטואלית כמובן. ומכירה את תוצריה ולכן שהיא מכינה משהו שאני אוהבת אני רצה להכין. וכך גם הפעם. מאפה משגע שאינו מצריך התפחות . שווה שווה.
אתם מוזמנים לבקר אצלהכאן



לבצק
3/4 כוס גבינת קוטג`
1/3 כוס יוגורט או ריוויון
1/4 כוס סוכר
60 גר` חמאה מומסת
1 כפית תמצית וניל
2 כוסות קמח
1 שקית אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
1/4 כפית סודה לשתייה


למלית
60 גר` חמאה רכה
1/4 כוס סוכר
גרידת תפוז שלם
אני הוספתי גם אגוזי פקאן מרוסקים

לציפוי
3/4 כוס אבקת סוכר
2-3 כפות מיץ תפוזים סחוט טרי
אופן ההכנה
מחממים תנור ל – 200 מעלות.

בקערת המיקסר (או מעבד המזון) מערבלים יחד את הקוטג`, היוגורט, הסוכר, החמאה המומסת ותמצית הווניל. מוסיפים את הקמח, אבקת האפייה, המלח והסודה לשתייה ומעבדים רק עד לקבלת בצק.
מעבירים את הבצק למשטח מקומח ומרדדים אותו בעזרת מערוך לעלה דק בגודל של כ – 30 על 40 ס"מ.
בקערה קטנה מערבבים היטב את חומרי המלית (ניתן לערבל גם במיקסר כדי לרכך מעט את החמאה). מורחים את המלית בשכבה דקה על גבי הבצק המרודד.
מגלגלים את הבצק לרולדה. בעזרת סכין חדה פורסים את הרולדה ל כ – 13-14 עיגולים.
משמנים קלות תבנית פאי בקוטר 24 ס"מ. מניחים את ה"שושנים" בתוך התבנית כשצידם פונה כלפי מעלה. שומרים על מרווח ביניהן.



אופים במשך 20-25 דקות או עד שהמאפה מזהיב בחלקו העליון.
מוציאים מהתנור ומצננים למשך כ – 5 דקות.
בינתיים מערבבים היטב את חומרי הציפוי, ויוצקים את התערובת המתקבלת על גבי המאפה. מצננים את המאפה עוד קצת לפניי שפורסים אותו.
.ההערות שלי.......... אני לשתי הכל ביד ולא במיקסר ויצא מעולה. מומלץ להכפיל כמויות ,ונהדר גם אחרי הקפאה.
בתאבון
ואתם זוכרים שאני טיפוס שמשתעמם מהר...לכן אני משגעת אתכם כל פעם עם רקע וצבע אחר לבלוג(:







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger