יום שישי, 15 באוקטובר 2021

עוגת גויאבה



כן,כן,קראתם נכון .עוגת גויאבה...אני מאוד אוהבת גויאבה,רק מה לעשות שהקב"ה בירך אותה בריח שמשתלט על כל העולם ואשתו...לא משנה בכמה שקיות אני אכניס אותן,הריח נשאר!!!

כשיש גויאבות במקרר,כל מאכל מקבל ארומה של גויאבה. הנסיון להכניס אותם לקופסה הביא להקלה משמעותית בריח!! אבל כמו תמיד,הבעל האהוב שלי לא יודע לקנות בכמויות קטנות..וכבר אכלתי כמה גויאבות,הכנתי שייק גויאבות...ועדיין נשארו.
החלטתי לחפש מתכון לעוגת גויאבות. אתם כבר יודעים שאני אוהבת אתגרים!!! האמת לא תיארתי לעצמי שאמצא,אבל מצאתי. ולא סתם מצאתי..אפילו שתיים. ומעולת!!
אחת פרווה ואחת חלבית. אל תשאלו אותי מה יותר טעים?? "שתיהן היו בנותי" :)  אבל אני יכולה לומר שגם אלו שלא אוהבים גויאבה אכלו והתלהבו...יש ארומה של גויאבה מהעוגה,אבל לא יותר מדי.
העוגה הפרווה הזכירה לי עוגת דבש...העוגה החלבית,טעימה כמו שכל עוגה עם חמאה יכולה להיות...



אני מעתיקה לכם את שני המתכונים. תחליטו בעצמכם מה להכין...אבל יאלללה,מהר...תכף נגמרות הגויאבות!!!

המתכון הראשון הוא של גיל חובב:

4 גויאבות בשלות
4 ביצים
4 כפות סוכר חום
חצי כוס דבש
חצי כוס שמן תירס או קנולה
2 כפות תמצית וניל
קליפה מגוררת מלימון אחד
1 כוס קמח מלא תופח
חצי כוס קמח לבן תופח
1 כפית שטוחה קינמון
אופן ההכנה
1. חוצים את הגויאבות לאורך, נפטרים מהשפיצים ובעזרת כף נפטרים מהחלק שבו החרצנים הקשים.

2. שמים במעבד מזון עם להב פלדה את חצאי הגויאבות המרוקנים, ביצים, סוכר, דבש, שמן, וניל וקליפת לימון. מעבדים היטב למחית חלקה.

3. מוסיפים את הקמחים והקינמון ומעבדים רק עד שנוצר בצק אחיד.

4. יוצקים לתבנית אינגליש קייק או תבנית עגולה בקוטר 24-26 ס"מ. התבנית צריכה להיות משומנת ומקומחת. אופים בחום של 180 מעלות בין שעה לשעה ורבע, עד שסכין הננעצת במרכז העוגה יוצאת יבשה.

המתכון השני שייך לפיליס גלזר וזו גרסה חלבית!



המרכיבים:
200 גרם חמאה
1/2 1 כוסות סוכר חום
4 כפות יוגורט
3 כוסות קמח מלא
2 כפיות אבקת אפייה
2 כפיות סודה לשתייה
1 כפית קינמון
1/4 כפית ציפורן
1/4 כפית זנגוויל
1/4 כפית אגוז מוסקט
1/2 1 כוסות רסק גואיבות (הוראות בהמשך)

אופן ההכנה:
  1. מערבבים במערבל חשמלי חמאה, סוכר ויוגורט, עד קבלת מרקם חלק. מנפים את כל החומרים היבשים ביחד ומוסיפים לתערובת.
  2. מכינים את רסק הגויאבות: חוצים אותן מבלי לקלוף. בעזרת כפית, מוציאים את הגרעינים (הם יצאו כמו כדור באמצע). טוחנים את החלק שנשאר במעבד מזון.
  3. בוחשים את רסק הגויאבות לתוך תערובת החמאה, מערבבים קלות ויוצקים לתבנית עם חור במרכז (דמויית סיר פלא), ששומנה בחמאה (לחילופין, ניתן להשתמש בתבנית עגולה רגילה).
  4. אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 30 30 דקות או עד שקיסם המוחדר למרכזה יוצא יבש.
  5. ספרו איך יצא ומה הכנתם הא!!!
  6. קישור למקור המתכון נמצא כאן



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger