יום רביעי, 6 ביולי 2022

אימם בלאדי,חציל ממולא בירקות


על המתכון הזה היה לבעל שלי לומר דבר אחד!!  "זה אחד הדברים הכי טעימים שהכנת " אחרי מחמאה כזו
לא יכלתי שלא להעלות את המתכון לבלוג כדי שגם אתם תוכלו להכין :)

אז נתחיל:
אימאם בלאדי בתרגום מתורכית זה האימאם התעלף,הסולטן התעלף..משהו כזה. אחרי שטעם את החציל כמובן...
יש המון מתכונים ברשת ובספרי הבישול, אני הרכבתי לי מתכון משלי ממה שהיה לי במקרר ובראש.

צריך 3 חצילים חתוכים לאורך, את החצילים לחרוץ  ואפשר בכף פריזיאן להוציא קצת מהבשר שלו, את מה שהוצאתם לא לזרוק!! לא לרוקן את החציל ממש .רק קצת.. למרוח אותו בשמן זית ולהכניס לתנור לריכוך למשך חצי שעה ,ארבעים דקות בחום גבוה.
בינתיים מכינים את המלית:
2 בצלים קצוצים,
5 פלפלים בכל מיני צבעים,חתוכים לקוביות
2 עגבניות מגוררות
2 פלפלים חריפים
ראש שום כתוש
ואם הוצאתם מבשר החציל,הוסיפו גם אותו

את הבצל לטגן היטב , להוסיף את שאר המרכיבים, לתבל במלח, פלפל שחור, מוסקט מגורר ומעט כמון.
לבשל 5 דקות ולהניח בצד עד שהחציל בתנור מוכן.
כשהחציל כבר רך , להוציא את התבנית ולהניח בכל חציל כף גדושה מהמלית...ממש לפתוח את החציל ולמלא
 לזלף על הכל שמן זית ולהחזיר לתנור לרבע שעה.
 אחרי רבע שעה לפזר מעל קצת טחינה  ועירית קצוצה ולהחזיר לתנור לחמש דקות.תהנו

אבל......אם אתם שייכים לאלו שמתעצלים להכין את המתכון הזה, לפניכם גרסה לעצלנים:)




 לקלות חצילים על הגז....לקלף,להניח אותם שלמים בתבנית, לזלף שמן זית. להניח פרוסות עגבניה וגמבה. כמה שיני שום לפזר מלח ולתנור.
אחרי  שעה לשפוך טחינה ופסטו...כאוות נפשיכם. לפזר עוד קצת מלח  ולהחזיר לתנור לעוד רבע שעה. בהגשה לפזר עירית או כוסברה.♥
כל פעם אני מכינה עם איזה ירק שיש לי במקרר







זהו! מעדן, באחריות !!!
ספרו איך יצא.








6 תגובות:

Powered By Blogger