יום שישי, 11 בדצמבר 2009

קובה דלעת

כשהכרתי את החצי שמשלים אותי ,הכרתי גם את משפחתו המקסימה,והכרתי עוד משהו טעים טעים וזה הקובה.
בעלי סיפר לי שבבית הוריו היה לכל יום מאכל קבוע ותנחשו מה היה המאכל הקבוע ביום שישי?
נכון, קובה.
אז את מסורת אכילת הקובה ביום שישי העברתי גם אלי,לגבי שאר הימים אנחנו חלוקי דעות.................
אז ככה, בכל יום שישי,  בכל מזג אוויר, יש קובה לצהריים. לפעמים אני מחפפת ולא מכינה, אבל אל תספרו.
אז לבקשת הקוראים שמבקשים ממני  איך מכינים קובה, הנה סדנא מצולמת להכנת הקובה.
ותודה לחמותי היקרה שלימדה אותי את המתכון.
הכנת הסולת

אז בשלב הראשון מכינים את קערת הסולת. בקערה אני שמה חצי קילו סולת,רבע כף מלח ומים .{מי שאוהב עוד תיבול כמו בהרט מוזמן לשים}, אצלנו התקבל איסור מוחלט לסטות מהמתכון.................
את המים לשים בהדרגה עד שרואים שהסולת הופכת לבצק די רטוב אבל לא יותר מדי.בערך כוס מים יספיקו לכם. אתם תלמדו עם הזמן מה המרקם הרצוי.
לתת לסולת לנוח 10 דקות.
הכנת הבשר
בקערה שניה אני שמה בשר בקר טחון,  לחצי קילו סולת יספיק לכם 350 גרם בשר,.מערבבת עם בצל גדול קצוץ,חצי כוס נענע קצוצה,וחצי צרור פטרוזיליה קצוצה.
מתבלת במלח,פלפל שחור.
בקערה שלישית ,שמים מים להרטיב את הידים.
ואז לוקחים כדור קטן מבצק הסולת משטחים אותו וממלאים בבשר , סוגרים ומכניסים למרק.
הכנת המרק
את המרק מכינים כך
בסיר גדול ממלאים מים ,שמים חתיכות דלעת, כמה שאוהבים. מוסיפים 5 כפות רסק עגבניות מביאים לרתיחה.
ומוסיפים מלח, מרק עוף ,פלפל שחור ורבע כף מלח לימון.
 לאחר 10 דקות רתיחה מכניסים את הקובות ומבשלים בערך שעה.
 בתאבון .
אפשר גם עם במיה במקום דלעת

שלב ראשון לקרוץ כדור קטן מהבצק.



שלב שני לשטח את הכדור לפיתה.


שלב שלישי להניח כדור בשר בתוך הסולת


שלב רביעי  להתחיל לסגור את כדור הבצק על הבשר.


להדק את הסולת היטב היטב



וכל הכדורים מונחים במגש.

וזו התוצאה הסופית













2 תגובות:

  1. כמה דלעת לערך? וכמה כוסות זה חצי קילו סולת? תודה!

    השבמחק
  2. כמה דלעת שאת רוצה. אין כמות מדוייקת.
    לא מדדתי בכוסות כמה זה חצי קילו סולת. פשוט תשימי חצי אריזה!

    השבמחק

Powered By Blogger