יום ראשון, 7 בינואר 2024

כרוב צלוי בתנור, עם ירקות

  

במוסף השבת העלתה נירה רוסו במדור שלה את המתכון הזה.
הצבעוניות שבו כבשה אותי והלכתי למטבח להכיןמנה טעימה וקלילה
במתכון שלה היא שמה עדשים ,אני בחרתי להחליף עם בורגול.
תהנו♥

למתכון צריך ,כרוב סגול גדול פרוס לפרוסות עבות ויפות
כרוב אחד מספיק ל8 פרוסות.
את הכרוב הנקי מניחים בתבנית ומזלפים שמן זית
מלח ופלפל שחור
שן שום כתושה
מעט כמון ( אני ויתרתי)
ומעט פפריקה מתוקה 
 להכניס לתנור שחומם מראש ל200 מעלות.הכרוב צריך לקבל צריבה ממש, אצלי זה לקח כרבע שעה .

במתכון שלה היא אמרה להפוך את הכרוב שיצלה גם מהצד השני...אני לא עשיתי מחשש שכל היופי יחרב :)


כשהכרוב מוכן שופכים עליו את הצ'ימצ'ורי והטחינה 
לצימיצ'ורי:
כל עשבי התיבול שיש לכם טובים פה...חוץ משמיר:)

פטרוזיליה,נענע,כוסברה,בזיליקום.
לקצוץ הכל ולשים בקערה,עם מיץ לימון וקליפת לימון מגוררת.אני שמתי גם לימון כבוש.ועגבניה קצוצה דק דק,בשביל הצבע :)
 לקערה הוספתי  גם רבע כוס בורגול שהושרה לפני ,כחצי שעה במים חמים וסונן.
אם תרצו עדשים אז בשלו חצי כוס עדשים עד שהן מוכנות
 לערבב הכל ולהניח על כל כרוב מעט מהירק
 ולזלף טחינה מתוקה שהוכנה מחצי כוס טחינה,3 כפות מייפל,מים ומיץ לימון
 להגיש חם.
לבריאות♥המתכון המקורי מצורף למטה:)



4 תגובות:

  1. טחינה מתוקה = חלבה, לא? ואישית לא יכול לסבול טעם של חלבה, ובטח גם לא טחינה מתוקה. אמלי בכלל מתוק קשור לקינוח ולא למנה עיקרית, ראשונה או סתם מנת ירקות. אחחח, טורקי שכמוני ;-)

    השבמחק
  2. נראה מעולה ובמקרה הבוקר קיניתי כרוב סגול. ינוסה כבר הערב (מינוס הטחינה)
    תודה על המתכון :)

    השבמחק

Powered By Blogger