יום חמישי, 31 באוגוסט 2023

עוגת דבש לראש השנה

מריחים את החגים בפתח?
העונה הכי יפה של השנה תכף מגיעה. הקיץ אט אט מפנה את מקומו לרוח קרירה ועלי שלכת. החולצות הקצרות דורשות עליונית בשעות הערב,המזגן עובד הרבה פחות וריח חדש באוויר...וגם ריח של גויאבות :) וכאשר המדפים בחנויות מתחילים להתמלא בצנצנות דבש לרוב יודעים שהסתיו כבר כאן!!
אז לקראת החגים שבאים עלינו לטובה מזכירה לכם שיש ריכוז גדול של מתכונים לחג בבלוג.
וכמו תמיד,כולם מתלבטים איזו עוגת דבש להכין.

אנשים תמיד שואלים אותי אם יש לי מתכון מוצלח לעוגת דבש. ובכן,יש לי המון מתכונים לעוגת דבש,עם תפוחים,אגוזים,עם תמרים ועוד... אבל אני יודעת שרוב האנשים מחפשים עוגה קלה שאפשר לבחוש ולשפוך לתבנית.השבוע הכנתי עוגה כזו.ומה שטוב בה,זה שאתם יכולים להכניס פנימה תוספות שאתם אוהבים. המתכון הוא של אורן בקר!!! שף קונדיטור מקסים ואהוב,יצא לי ללמוד אצלו בסדנא בבית הספר שלו ,והכרתי אדם עם נשמה ענקית!!!
הנה המתכון שלו לעוגת דבש,מוצלחת וטעימה ולא דורשת יותר מ5 דקות הכנה...אני הכנתי בתבנית עם חור והכנתי כמות וחצי...ושמתי תפוחים מקורמלים מלמעלה.אפשר לפזר,חלבה,פיסטוקים,אגוזים...










המתכון לעוגה!!!


המרכיבים ל-2 תבניות אינגליש קייק



1/2 כוס (170 גרם) דבש

2 ביצים

1 כוס (240 מ"ל) מים
110 מ"ל ריבת שזיפים (פובידל) או ריבה אדומה
1/3 כוס + 1 כף (100 מ"ל) שמן
3/4 כוס (150 גרם) סוכר
2 כוסות + 1 כף (300 גרם) קמח
1 כף שטוחה סודה לשתייה
1 כף שטוחה אבקת אפייה
1 כפית גדושה קינמון
1/2 כפית ציפורן

לסירופ סוכר:
1/2 כוס מים
1 כוס סוכר

אופן ההכנה:
  1. במערבל עם וו גיטרה מערבבים דבש, ביצים, מים, ריבה, שמן וסוכר במהירות נמוכה.
  2. מנפים קמח, סודה לשתייה ואבקת אפייה ומערבבים. מוסיפים קינמון וציפורן וממשיכים לערבל עד לתערובת אחידה.
  3. יוצקים את התערובת לתבניות משומנות ומקומחות. אופים כ– 30 דקות בתנור שחומם ל– 150 מעלות, עד שחלקה העליון של העוגה הופך לקרום יציב. מצננים בטמפרטורת החדר.
  4. מכינים את הסירופ: בסיר קטן מרתיחים יחד מים וסוכר.
  5. מסירים מהאש ומברישים את העוגה. מגישים את העוגה בטמפרטורת החדר או קרה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger