יום שישי, 20 באפריל 2018

דגים עם אורז בסיר אחד




את הסיר היפה הזה קיבלתי לא מזמן מחברה אהובה ♥ התלבטתי מה להכין בו ,בסופו של דבר החלטתי על התבשיל הזה שיושב לי כבר המון זמן בראש...למעשה 21 שנה אם לדייק :)
כשהייתי כלה צעירה הלכתי עם בעלי לבקר קרוב משפחה,אשתו הגישה לנו צלחת שבתוכה היו אורז עם דגים...
אז ,רק התחלתי את צעדי בעולם המטבח, ובתור כלה טריה וביישנית גם התביישתי לבקש את המתכון.
אבל הטעם, הטעם נשאר בפה במשך כל השנים.
אני לא זוכרת במדויק מה היה התיבול שבו היא השתמשה...בכל זאת עברו יותר מעשרים שנה :)  אז הכנתי את התבשיל לפי הזיכרון המעומעם ולפי חוש הטעם שלי.
יצא תבשיל מעולה!!! לא בטוחה שזה בדיוק כמו שאכלתי,אבל טעים לא פחות!!


גשו למטבח!!

בקערה  לערבב 2 כוסות אורז עם כף גדושה תבלין למעורב.
כף כמון
כפית בהרט
כף שום גבישי או 4 שיני שום כתושות
מלח,פלפל שחור
כפית כוסברה יבשה טחונה
כוס גרגירי חומוס שכבר הושרה לילה ( לי יש תמיד במקפיא) אפשר להחליף באפונה.
רבע כוס שמן
לערבב הכל יחד ולהכניס לסיר.
לדג:
אני השתמשתי במרלוזה,אבל אפשר גם נסיכה או מושט.
את חתיכות הדג לתבל באותו תיבול ולשים מעל לאורז.
לשים 4 כוסות מים,המים צריכים לכסות את האורז בחצי סנטימטר. במהלך הבישול אתם תראו אם צריך להוסיף עוד. להכניס לתנור לשעה וחצי עד שעתיים,אחרי שעה תפתחו ותראו מה קורה שם :) תנו עירבוב קל ותמשיכו את הבישול.

בתאבון וספרו איך יצא .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger