יום שני, 6 ביולי 2020

לחם זעתר,זיתים ובצל




הדבר שאני הכיייייייי אוהבת להכין,יותר מעוגות,יותר מעוגיות זה לחם!!!!!!
אין כמו ריח של לחם טרי וחם.
כשיש לי זמן להרפתקאות אני מגדלת מחמצת ומכינה כמה לחמים ובזה זה מסתיים. לחמי מחמצת דורשים הרבה סבלנות
והשקעה...ולי,אין סבלנות לזה:) אני אוהבת לחמים מהירים ,שמהרגע שיש לי חשק להכין,אחרי שעתיים כבר יש ריח במטבח.
אז הלחם הזה הוא כזה שאי אפשר להפסיק לאכול...ככה סתם או עם חומוס,או למלא במשהו.
לחם פשוט שהכנסתי אליו מה שהיה לי במקרר.
 למתכון:
קילו קמח
חצי כוס שמן
כף מלח
שלוש כפות סוכר
חמישים גרם שמרים...אני משתמשת ביבשים,אז זה שתי כפות.
מים.........מים זה תמיד בעייתי לי להגדיר כמה.מכיוון שהקמח כל פעם יספח כמות אחרת...לפי העונה,מזג האוויר,לחות.
אני לא מודדת ,אלא שמה מים בקערה ומתחילה לשפוך לקמח וכל פעם רואה אם צריך עוד.....אבל אם תכריחו אותי לדייק.
אז תתחילו בשתי כוסות ותראו אם צריך שלישית...הבצק צריך להיות רך מאוד.  ללוש הכל יחד.
כשמתגבש בצק ואחרי שלשתם כמה דקות טובות, לקמח ולתת לו שיתפח.
אחרי שתפח אני מכניסה פנימה זיתים מגולענים,כף זעתר ושבבי בצל מטוגן יבש. לשה שוב. ונותנת התפחה נוספת
אחרי שתפח יוצרת צורות,חורצת חריצים ומחכה שיכפיל את נפחו,משמנת במעט שמן זית ולתנור שחומם מראש ל190. עד שמוכן.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger