יום שלישי, 15 בינואר 2013

מרק חצילים


המרק הזה הוכן בגלל השכנים היקרים שלי שנכנסו ביום שישי בצהריים ובידיהם מתנה ענקית ....(רק כדי לומר תודה).

אז מרק החצילים הזה כבר יושב לי המון זמן בראש,ראיתי את השף אבי ביטון מכין אותו ותכננתי גם אני.

אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד והמרק הזה נדחק אחורה ברשימת "חייבת להכין"....
כשקיבלתי את המתנה היפה שהביאו לי השכנים,היו בתוכה מרקיות קטנות ויפייפיות . ידעתי שבמרקיות הללו יוכן מרק החציל.
 יש לציין שחצילים זהו לא ירק שאהוב על כולם,אני יודעת(:  אבל מי שכן אוהב חצילים יתענג על המתכון הזה.
בהתחלה הכנתי את המרק כלשונו...כמו שהכין אבי ביטון, לאחר שטעמתי ראיתי שלי הוא לא טעים...די טפל. אז שיניתי אותו קצת לטעמי. אני מפרסמת את הגרסה של אבי ביטון ואת התוספת שלי..
תהנו.




הנה המתכון של אבי ביטון

צרכים ל-6 מנות

מצרכים:
4 כפות שמן זית
4 שיני שום כתושות
מיץ מלימון אחד
1/2 כוס עלי נענע קצוצים
1 כף נענע יבשה
2 חצילים קלופים חתוכים לקוביות של 1 ס"מ
צרור כוסברה קצוצה
1/2 כוס בורגול עבה
מלח
פלפל

לרוטב:
1 כוס יוגורט סמיך
1 שן שום
נענע קצוצה
1 כף שמן זית
1 כף מיץ לימון

אופן הכנה:
  • מחממים את השמן בסיר.
  • מוסיפים שום, מיץ לימון, נענע ובורגול. מטגנים 2 דקות.
  • מוסיפים 1.5 ליטר מים רותחים ואת החצילים.
  • מתבלים במלח ופלפל.
  • מנמיכים את האש ומבשלים 20 דקות.
  • מערבבים את כל חומרי הרוטב .
  • יוצקים את המרק בקעריות הגשה ומוסיפים מעט מהרוטב.
  • אני הוספתי, כף אבקת מרק בצל,כפית כוסברה טחונה,מעט מוסקט מגורר,וחצי פחית חלב קוקוס .את החצי השני,תקפיאו.
  • הוספתי גם חצי כוס עלי נענע טריים. ומעט גרידת לימון.וכמובן ויתרתי על הרוטב ,רציתי פרווה.ובהגשה זילפתי מעט שמן זית ופיזרתי נענע יבשה קצוצה.


לכל מי שהתענין שואל מהכין המרקיות... הן מfox home. ...הנה ,עשיתי להם פרסומת אצלי(:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger