יום ראשון, 26 בספטמבר 2010

הנסיכה בת 4

הנסיכה הקטנה שלנו חגגה יום הולדת 4
וביקשה עוגת פייה, כאן הייתי בבעיה,מכיוון שעוגת פייה יכולה להיות או מבצק סוכר
דבר ששנוא עלי מאוד ולא מעזה להכין או לאכול עוגות מהבצק הדוחה הזה.
אפשרות שניה הייתה להכין עוגה רגילה ולצפות אותה בציור אכיל ,אבל גם כאן נרתעתי מכמויות צבעי המאכל שאצטרך להאכיל את משפחתי.
לכן הושגה פשרה..........
אני אכין עוגה כאוות נפשי ,והיא מצידה תצבע פייה קטנה מבצק סוכר.
פייה קטנה אמרתי? צבעי מאכל טבעיים בלבד אמרתי?
יצאנו מרוצים מכל הצדדים. לה הייתה פייה קטנה על העוגה ואני לא הצטרכתי להשתמש בבצק סוכר או בצבעי מאכל מלאכותיים.




ולמתכון העוגה.
6 ביצים מופרדות
125 גרם חמאה, רכה
קורט מלח
400 ג' נוטלה
1 כף ליקר פרנג'ליקו, או כל ליקר שתרצו
,100 ג' אילסרים טחונים
100 ג' שוקולד מריר מומס
תבנית מס, 24

לחמם תנור לחום 180 מעלות.
להקציף בקערה את החלבונים לקצץ יציב וגמיש. בקערה אחרת, להקציף את החמאה והנוטלה, להוסיף את הליקר, חלמונים ואת האילסרים הטחונים. להוסיף את השוקולד המומס-. לערבב.
לאחד בין 2 התערובות בקיפול עדין.. למזוג את התערובת לתוך תבנית משומנת ומרופדת בנייר אפייה. לאפות במשך 40 דקות, עד שהעוגה עולה על שפת התבנית והיא יציבה למגע.
אני אפיתי ב3 תבניות ,כך יותר קל לי.

מילוי ,שמתי גנאש מוקצף.
העוגה מצאתי אצל ניצי המקסימה מוואלה. אבל מקור המתכון הוא של נייג'לה.




גם זר פרחים הכנתי לקטנה. משוקולד אלא מה?

עד 120 נסיכה קטנה שלי,בבריאות באושר ושמחה כל חייך.

4 תגובות:

  1. מזל טוב לנסיכה הכי מקסימה במדינה....
    עוגה מדהימה. בלוג מושקע ומדהים בכל פעם מחדש....
    אוהבת, נשיקות.

    השבמחק
  2. אכן הנסיכה הכי מקסימה ויפה וחכמה ומתוקה ,לא רק במדינה אלא בעולם כולו.

    תודה רבה והיא מחכה לביקור עם מוקה.

    השבמחק
  3. מוקה תשמח מאוד (השאלה היא לגבייך...אחותי היקרה והסטרילית....). נבוא בקרוב...עם מוקה....

    השבמחק
  4. לאחותך הסטרילית יש מרפסת,או שמא העלית בדעתך שהיא תסתובב בביתי הנוצץ?
    ויש כביש ופארק,לא חסרים מקומות לשירה לשחק עם מוקה.

    השבמחק

Powered By Blogger