יום שלישי, 4 בספטמבר 2012

פשטידת קובה אורז..





  הכל התחיל מכך שהתחשק לי להכין קובה אורז...טיגנתי את הבשר,הכנתי את "בצק" האורז  ולפתע חשבתי לעצמי" לא בא לי עכשיו להתחיל להכין קובה,אחת אחרי השניה"..ועלה לי הרעיון להכין את הכל כמו פשטידה. מעין פאי רועים,רק במקום תפוחי אדמה יהיה כאן הבצק של הקובה.
תוך כדי ההכנה הוספתי עוד דברים שהיו לי  על השולחן...הקובה לא הכירה את עצמה... יצא מעולה! כל מי שטעם אהב ולכן אני משתפת אתכם.
מי שרוצה להכין קובה מסורתית יכול למצוא אותה כאו

לבצק:
לבצק
3 כוסות אורז שבושלו עם6 וחצי כוסות מים וכף מלח. לבשל רגיל עד לספיגת המים
 אחרי שהאורז מתקרר להוסיף אליו כוס קמח...אפשר יותר אם צריך
כף אבקת מרק עוף
כורכום
כפית בהרט
מלח ופלפל שחור

 לעבוד עם ידים רטובות,  לחלק את הבצק לשניים  וליצור שכבה דקה בתבנית גדולה.אני השתמשתי בתבנית 25x25. את החלק השני של הבצק להניח מעל למלית.  כשהכל בתבנית לפזר מעל שומשום שחור ולבן ולאפות 40 דקות.

למלית:
מלית:
2 בצלים גדולים
חצי קילו עוף טחון
סלסלת פטריות קצוצה
חצי כפית בהרט
רבע כפית הל
 מלח, פלפל שחור
מוסקט
 3 כפות רוטב סויה
כורכום.
לטגן בצלים ולהוסיף את כל השאר, להמשיך לטגן עד שהכל מוכן.לטעום ולהוסיף תיבול אם צריך.אני הוספתי גם קוביות פלפלים קלווים שהיו לי , תוך כדי הוספתי גם פקאן מסוכר קצוץ.







4 תגובות:

  1. תודה יקירה. זה אכן יצא מאוד טעים. היא נפרסת נהדר! בקיצור..למה לא חשבתי על הרעיון הזה קודם(: אני מאמצת אותו גם לפאי רועים...במקום התפוחי אדמה שדי מתפרקים בהגשה,כאן האורז שומר על יופיו ומתקבלות פרוסות יפות וטעימות.מצויין לארוחת מזנון...להגיש ריבועים קטנים והמילוי באמצע הוא אין סופי....תרד,פטריות, בשר, עוף,,,ועוד...

    השבמחק

Powered By Blogger