יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

פאי קרם שקדים עם שושני תפוחים


לקראת ראש השנה שמתקרב אלינו בצעדי ענק,אני אעלה מדי פעם מתכונים מיוחדים שיתאימו לשולחן החג...השנה יש 4 ימים...כך שמומלץ להערך מראש.אפשר להכין עם כל פרי אחר שאתם אוהבים ועובר אפייה.

אז למתכון. אפשר להכין בפאי 24. אני הכנתי בפאי אישי וזה הספיק ל5 תבניות קטנות. בגדלים שונים.לפרווה,פשוט החליפו חמאה במרגרינה וחלב,בחלב סויה.

נתחיל בהכנת התפוחים, למעשה אפשר למלא את כל הפאי בפרחי תפוחים, אני בחרתי לשים בכל מיני מקומות ולא למלא לגמרי.
 4 תפוחי גרנד סמית  מנוקים מהליבה חתוכים במנדולינה לפרוסות דקיקות.
את התפוחים לבשל בסירופ סוכר, כוס סוכר וכוס מים. את התפוחים לבשל במשך 5  עד 7 דקות על מנת שיתרככו ונוכל לגלגל אותם. לאחר שהם מוכנים לסנן אותם מהסירופ.





לבצק
300 גרם קמח
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
100 גרם אבקת סוכר
חלמון
רבע כוס חלב מעורבב עם כפית נס קפה.

לעבד במעבד מזון עד לקבלת בצק, יש להזהר מעיבוד ייתר. לקרר את הבצק.

מלית: קרם שקדים
130 גרם חמאה
חצי כוס סוכר
 2 ביצים
 כוס שקדים מולבנים טחונים
 מעט תמצית שקדים
את הכל מערבבים יחד במיקסר.

ההכנה:
את הבצק לרדד ולהניח על תבנית פאי, לסדר את הדפנות והתחתית ולחתוך שוליים מיותרים.  לחמם תנור ל170 ולאפות את הבצק אפייה עיוורת.  לאחר 10 דקות להסיר את המשקולת מעל הבצק ולאפות עוד 5 דקות. מוציאים את הבצק מהתנור וממלאים אותו בזהירות במלית השקדים.  את  פרוסות התפוחים יש להניח אחת ליד השניה שכל פרוסה עולה קצת על הפרוסה שלפניה, לכל פרח  להתשמש ב4 עד 5 פרוסות. לגלגל בזהירות, לחתוך באמצע לחצי  מתקבלים 2 פרחים, להניח בתוך מלית השקדים את פרחי התפוחים, אפשר לפזר אפשר לשים רק במרכז, לשיקולכם. לאפות עד שהמלית מבלת צבע זהוב,  אצלי זה קרה אחרי 20 דקות.  בסיום האפיה אפשר למרוח ריבת משמש מחוממת על התפוחים בשביל הברק. 
בתאבון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger