יום שני, 11 באוקטובר 2010

מרק אפונה בתוך לחם



תכף מגיע החורף.אני שונאת חורף ידועה,אבל תודו שאין כמו מרק חם בחורף.

אני מגישה אותו בתוך לחם או עם מקלות מטובלים בשום.
מרק
לטגן בצל וכרישה עד שמזהיב...אם ילדים לא אוהבים את זה אני מוסיפה כרישה ובצל שלמים למים ובסוף הבישול מוציאה אותם.
להוסיף מים אני מכינה בסיר ענק אז זה לפחות 15 כוסות בערך

להוסיף אפונה יבשה שנשטפה היטב ,2 כוסות.

תפוחי אדמה 2, גדולים חתוכים לקוביות

סלרי , גם שורש וגם עלים קצוצים דק.
להביא הכל לרתיחה ולתבל במוסקט מגורר ממש מעט.
מלח ,ופלפל שחור.
מרק עוף, מלח, ושום גבישי  כפית קטנה.
את התבלינים להוסיף לפי הטעם שלכם ,לטעום ולתקן תיבול אם צריך.
לבשל עד שהאפונה מתרככת זה לוקח בערך שעה וחצי.

את הלחם אני מכינה מבצק לחם בסיסי
.קילו קמח
50 גרם שמרים
חצי כוס שמן
כף מלח
3 כפות סוכר
מים 2 כוסות
אחרי לישה והתפחה יוצרת כיכר עגולה גדולה ואופה אותה היטב ב200 מעלות עד שמוכן.
מוציאה את הבפנים ושופכת מרק...........אחרי שהלחם מתרכך להזהר ולאכול הכל בתוך צלחת.

בתאבון



2 תגובות:

  1. אין מה לעשות, אני תמיד תמיד מתה על מרקים ומרקים בתוך לחם הם החולשה שלי! אבל אני תמיד מפחדת להכין בעצמי כי יש לי פחד שהלחם יתרכך לגמרי ויהרס. יש לך המלצה על סוג לחם מסויים ואז אני סוף סוף אוכל לנסות בלי חשש? :)

    השבמחק
  2. היי.

    אני לא יודעת על איזה לחם להמליץ לך כי את הלחם כאן אני הכנתי בעצמי.
    כעיקרון תשאירי בסיס די עבה בלחם, והמרק חייב להאכל מיד אי אפשר למזוג את המרק ולחכות.

    בהצלחה

    השבמחק

Powered By Blogger