יום שני, 20 בנובמבר 2017

סלט עגבניות שרי ובצלים מקורמלים


לשבת התחשק לי להכין סלט חדש...חיפוש בספרים העלה את המתכון הזה,של אהרוני.. אני מאוד אוהבת את המתכונים שלו,שתמיד יוצאים מוצלחים!!! חלק מהמצרכים לא היו לי,כגון בזיליקום וצנוברים,לכן שמתי בזיליקום יבש ופיזרתי שומשום קלוי.זה לא פגם בהנאה:)

הנה המתכון: רוצו להכין!!! טעים,טעים.

סלט עגבניות עם בצל מקורמל
שילוב מעולה בין המתיקות והעסיסיות של העגבניות עם הצנוברים הקלויים והבצל המתקתק.
  
מצרכים:
1 בצל אדום גדול, קלוף
2 כפות שמן זית
כף עלי תימין - גבעולים שלמים
מלח, פלפל שחור גרוס

לרוטב:
2 כפות חומץ בלסמי
2 כפות סוכר חום
3 כפות מים

בנוסף: 
8 עגבניות שרי אדומות
8 עגבניות שרי צהובות
8 עגבניות שרי מנומרות 
כף שמן זית
מלח, פלפל
20-30 עלי בזיליקום טריים
2 כפות צנוברים

אופן הכנה:
  • חותכים את הבצלים לאורכם לשמונה פלחים.
  • שמים את השמן במחבת טפלון גדולה וכשהוא חם, מכניסים פנימה את הבצלים, מפזרים עליהם את התימין, מלח ופלפל ומטגנים כשלוש ארבע דקות. מידי פעם הופכים את הבצלים במחבת.
  • בזמן הזה חותכים את העגבניות לאורכן לחצאים ושמים בקערה נאה. מערבבים אליהן 2 כפות שמן זית, מעט מלח ופלפל.
  • מערבבים בקערית את הסוכר, חומץ בלסמי ומים. יוצקים את התערובת למחבת ומבשלים על להבה גבוהה תוך ערבוב איטי עד שהבצלים מזוגגים יפה.
  • קולים על מחבת 2 כפות צנוברים.אני שמתי שומשום...
  • מוסיפים את הבצלים לקערת העגבניות ומערבבים בעדינות.
  • מוסיפים את עלי הבזיליקום, מערבבים ומעבירים לכלי הגשה נאה. מפזרים מעל צנוברים קלויים.
  • תהנו.




2 תגובות:

  1. אני מאד מאד אוהבת סלט כזה. אוהבת להוסיף לו גם אגוזי פקאן קלויים.
    אני רואה שהדגשת את המשפט על אהרוני ואני מאמינה לך, רק שלצערי הניסיון שלי הוא הפוך....

    איפה את משיגה עגבניות מנומרות. מה זה בכלל??

    השבמחק
  2. באמת? עוד לא היה לי מתכון אחד שלו שלא הצליח...מה הכנת שלא הצליח לך? לגבי עגבניות מנומרות,אם תראי בתמונה...לא מצאתי.אפשר כל סוג של שרי.עגבניות מנומרות,אנ חושבת שראיתי בסופר עגבניות עם כתמים סגולים עליהן..אולי זה זה.

    השבמחק

Powered By Blogger