יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

שושני תפוח לראש השנה

 הבטחתי שאראה לכם את השלבים להכנת התפוחים הללו, אז בבקשה. את הרעיון אתם יכולים ליישם גם עם בצק פריך, בצק שמרים... תפעילו את הדמיון,השמים הם הגבול!!!

אז אני הכנתי מבצק פילו.
לחתוך מבצק הפילו רצועות  מלבן ארוכות כמו שאתם רואים בתמונה לכל פרח השתמשתי ב2 רצועות בצק,מונחות אחת על השנייה. ומעליהן סידרתי את פרוסות התפוח. כמובן לא לשכוח שאת בצק הפילו צריך לשמן כאשר עובדים איתו!!!


את התפוח יש לחתוך לפרוסות עגולות,נקיות מהליבה, לחתוך כל פרוסה לחצי ולבשל אותם בסירופ סוכר. סירופ של כוס  סוכר וכוס מים, לבשל אותם במשך 5 עד 10 דקות,זה לא כל כך חשוב, המטרה היא לרכך אותם על מנת שנוכל לגלגל אותן. לסנן אותם מהסירופ ולהניח בשורה על הבצק,כמו שאתם רואים בתמונה. כשסיימתם לשים את התפוחים ,לגלגל את הבצק בזהירות ולהניח בתבנית מאפינס קטנה. לפתוח בעדינות כדי לקבל צורת פרח ולאפות ב180 עד לקבלת צבע זהוב ויפה. כשמוכן אפשר לפזר אבקת סוכר ואפשר גם למרוח מעל סירופ סוכר.
בהצלחה



וזו התוצאה הסופית







עוד רעיונות נחמדים לחג... בדף הפייסבוק.

13 תגובות:

  1. מדהים לגמריי רעיון יפה

    השבמחק
  2. היי מיה, קניתי את הרעיון היפהפה הזה. את יכולה לתת כמויות? זמן בישול התפוחים ? מאיזה סוג מומלץ? אופן גלגול הבצק?
    תודה מראש
    אורה

    השבמחק
  3. היי אורה. לגבי הכמויות את מחליטה כמה תפוחים את רוצה להכין ולפי זה תתחילי. לגבי הבצק והגלגול ורשמתי למעלה. אני שמתי 2 רצועות בצק ארוכות אחת לגבי השנה ולגלגל כמו שמגלגלים ....לקחת מקדמת הבצק ולגלגל עד סופו.

    השבמחק
  4. עוד משהו לגבי הכמויות... תפוח אחד מספיק ל 4 עד 5 שושנים תלוי בגודל. לפי זה תחליטי כמה בא לך להכין ותחשבי. את התפוחים לבשל 5 דקות. אפשר גם קצת יותר. זה רק כדי שיתרככו ויכלו להתגלגל.

    השבמחק
  5. תודה על המתכון- את ממש גאון.
    יש לי שאלה: האם ניתן להכין מראש ולהקפיא בתבנית שקעים ללא אפייה?

    השבמחק
  6. היי. תודה רבה. אני לא חושבת שניתן להכין מראש ולהקפיא. עלי פילו,ברגע שהופשרו לא כדאי להקפיא שוב. אבל את יכולה להכין, לצנן מעט ואז להקפיא. לפני ההגשה לחמם מעט.

    השבמחק
  7. מאיה, זה רעיון מאלף! :)
    האם זה הרבה עבודה לכמות גדולה? (150)
    זה מתאים לקינוח?

    תודה רבה

    השבמחק
  8. היי. אם את צריכה 150 אז בוודאי שזה כרוך בעבודה...אבל לא נורא אם יש לך מג'ימיקס...כי החלק הכי מעצבן זה פריסת התפוחים. אם יש לך מעבד מזון ואת פורסת איתו,כל השאר זה משחק ילדים...בהצלחה. :)

    השבמחק
  9. היי מאיה דבר אחד לא ברור לי במתכון הזה אחרי שגלגלנו לרולדה איך בדיוק להכניס את זה לתבנית הרי זה ארוך? ו איך בדיק התפוחים נפתחים ?

    השבמחק
  10. היי אנונימי. הרצועות לא ארוכות כל כך, יש שם שתי רצועות ושמגלגלים אותן הן נכנסות בדיוק לחור של התבנית. תנסי ותראי :) או תראה....
    הפתיחה נעשית בתהליך האפיה

    השבמחק

Powered By Blogger