יום שבת, 27 באפריל 2013

מאפה שמרים עם מנגולד

שבוע מבורך לכולם.
עסוקה מאוד ולכן לא מצליחה להעלות פוסטים בתדירות גבוהה...
אבל אחרי שתכינו את המאפה הזה אני בטוחה שתסלחו לי:)
 ניגש ישר למתכון:

לבצק:
חצי קילו קמח
כף שמרים יבשים
כף סוכר
כפית מלח
4 כפות שמן
מים,אין כמות מדוייקת כי אני אף פעם לא מודדת, תתחילו בכוס ותוסיפו עד  שמתקבל בצק רך ונעים.
ללוש הכל, לשמן מעט בשמן זית ולהניח לתפיחה


למלית:
2 צרורות של מנגולד אצלנו בכל צרור יש בערך 4 עלים, לנקות מגבעולים ולשטוף
 לטגן בצל עד להשחמה
להוסיף את העלים ולטגן עד שהנפח מתחיל לרדת.
להוסיף,מלח, פלפל שחור, כפית כמון טחון. לטגן עד שכל הנוזלים נעלמים.

 אחרי שהבצק תפח, לקחת כדורי בצק קטנים , לשטח בידים מעט משומנות, להניח מלית ולסגור לכדור. להניח בתבנית, לחכות לתפיחה, למרוח ביצה ולפזר קצח. לאפות ב190 עד שמשחים.
בתאבון

3 תגובות:

  1. רק לעדכן אותך שזה ברשימת המאפים להכנה אצלי. היום חיפשתי עלי מנגולד אבל לא היו
    ראיתי עלי סלק, שזה מאד דומה, אז אם לא יהיו בשבוע הבא אני אשתמש בעלי סלק.

    ותודה על הביקור בבלוג - שימחתי אותי!

    השבמחק
  2. מתוקה שאת. אני תמיד מבקרת בבלוג שלך,רק לא תמיד יש לי זמן לכתוב. אנשים "שרוטים "כמוני שכל הזמן "מטיילים "בבלוגים בדרך כלל מציצים וזזים הלאה...אם הייתי משאירה בכל בלוג תגובה הייתי צריכה לגור בתוך המחשב...((:

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, אני גם מבקרת כל הזמן בבלוגים (במיוחד אמריקאים)
      ואיזה כייף - השגתי עלי סלק!!!!!!!!!!!!
      בעז"ה אני מתכננת להכין סוף סוף את הלחמניות האלה.
      חג שמח - יום ירושלים היום :)

      מחק

Powered By Blogger