יום שישי, 25 בפברואר 2011

קובה חמוסטה



תשמעו משהו, לפעמים לשמח מישהו שאתה אוהב , עולה ביוקר...או בהרבה עבודה יותר נכון.
הבעל האהוב שלי היה בארוע מסויים. בארוע הזה הגישו קובה חמוסטה, וכמובן שהחצי היקר בא הביתה ואמר " את חייבת להכין קובה חמוסטה,זה היה כל כך טעים"
אני, אף פעם לא הכנתי קובה חמוסטה .
הקובות היחידות שהכנתי הן קובה דלעת ובמיה.  אמרתי לו" טוב", בלי לדעת כמה עבודה יש בקובה הזו...
אחרי שחיפשתי מתכונים מכורדיות אסליות ניגשתי להכין, אלוהים ,כמה כאב ראש יש בקובה הזו.

 להכין את המלית בנפרד ועדיף יום לפני, מליון ואחד ירקות במרק, לטחון, לרסק, לקצוץ בקיצור, קיבלתי כאב ראש רק מלהבין את המתכון.
 הגיע יום שישי בבוקר  וניגשתי להכין את הקובה.
 אחרי שהתעצבנתי על עצמי שהסכמתי להכין אותה ,הבעל טועם ואומר" זה לא זה"  .
 מהההההההההה זה לא זה?????????
"הכנתי כמו במתכון שקיבלתי "אמרתי לו.
 הוא אומר לי "חסר לי משהו בטעם".
אמרתי לו " למה לא ניגשת למטבח  של השף לבקש את המתכון"? זה מה שאני הייתי עושה!!!!
 טוב, אחרי האכזבה שלי מהמתכון ,והאמת שגם  לי זה לא היה משהו, לא מסתדר לי קובה במרק צהוב.

 אבל אני חייבת לציין שהבעל אכל וגם הקטנה ואמרו שזה מאוד טעים, אבל כשאומרים לי שזה לא זה ,אני לא רגועה, פרפקציוניסטית שכמותי.

החלטתי להתקשר לאולם השמחות ולדבר עם השף ולבקש ממנו את המתכון שלהם בשביל שבעלי האהוב יהיה שמח וכך עשיתי.
 מסתבר שכל כורדית מכינה אחרת את המתכון  בשינויים קטנים לכאן ולכאן בתבלינים. כך היה גם כאן.

 בדיוק שבוע לפני קניתי חוויאג' מחנות תבלינים אחרת  והטעם שלה היה שונה.וזה שינה את טעם המרק.
השף הנחמד גם אמר לי עוד מספר דברים ,שאני ,לא שמתי במרק, רשמתי את כל מה שהוא אמר לי והחלטתי לנסות שוב.
הלכתי לקנות את החוויאג' שאני תמיד קונה ולהכין שוב את הקובה.

הודעתי לבעל שאם הפעם זה לא זה ,אני לא מכינה יותר !!!. גם ככה הקובה הזו  מלאה עבודה והיא לא טעימה לי בכלל. אז הנה  המתכון המשופץ והטעים" טעים מאוד מאוד מאוד." כך אמר האהוב.
שאלתי אותו מ1 עד 10 איזה ציון אתה נותן לקובה הזו?   9 וחצי אמר, מספיק טוב לא?

ותודה רבה לרחלי, שבגללה  השתגעתי מהקובה הזו..... המון מזל טוב יקירתי. אוהבים אותך.

ואני עדיין אומרת שהקובה הזו ,טעימה ככל שתהיה,  כאב ראש אחד גדול.
 אני חוזרת לקובה דלעת! מלא עבודה בשביל קובה שמזכירה לי קניידלך.
והנה המתכון למי שמתעקש להכין:


למלית הקובה:
חצי קילו בשר טחון. המהדרין קונים בשר שלם וחותכים ביד לחתיכות קטנות.מטגנים ואז טוחנים.
2 בצלים גדולים חצויים חתוכים לקוביות בינוניות
חצי חבילה של כרפס,עלים בלבד
4 שיני שום קצוצים או כתושים
רבע כוס שמן
תבלינים: מלח , כפית שטוחה פלפל שחור גרוס, חצי כפית אגוז מוסקט טחון, כפית גדושה בהרט  וכפית חוויאג' 

למעטפת הקובה:
חצי קילו סולת
200 גרם ג'ריש
כפית  מלח   פלפל שחור וחצי כפית חוואיג`
למרק:
  • בצל גדול 
  • חבילה של סלרי 
  • חבילה בצל ירוק 
  • חבילה סלק עלים(מנגולד)
  • ראש שום
  • פלפל שחור גרוס
  • כף גדושה אבקת מרק עוף 
  • כפית חוויאג` למרק
  • כרבע כוס שמן לטיגון הבצל
  • 2 קישואים 
  • מיץ מ- 3 לימונים 
  • מלח
  • כפית מלח לימון


    הכנת המילוי:
    להתחיל עם המילוי: לטגן בצל, להוסיף את הבשר ולטגן אותו, להוסיף עלי סלרי, שום ותבלינים, להמשיך לבשל עד שהבשר יהיה עשוי ומוכן לאכילה. לכבות ולקרר.

    הכנת המעטפת:
    להכניס לקערה את הג`ריש, לשטוף היטב ולהשרות חצי שעה לערך
    לאחר חצי שעה, לסנן את הג`ריש מהמים, לתת לכל הנוזלים לרדת ולסחוט היטב בידיים
     להוסיף את הסולת והמלח ולהתחיל ללוש עד לקבלת בצק רך שיהיה נוח לעבוד אתו. 
    להקפיד לעבוד עם ידיים רטובות. אם הבצק יבש, להוסיף מעט מים.
    לקחת מעט מהבצק, לעשות גומה, למלא ולסגור לקובה,לשטח מעט את הכדור. קובה חמוסטה היא לא עגולה אלא נראית כמו אליפסה.
    הכנת המרק
    לטגן בצל במעט שמן,  לערבב, ולהוסיף את כל הירקות, למלא מים עד 3/4 מהסיר ולהרתיח. כשרותח, את התבלינים  להמשיך ולבשל עוד רבע שעה לערך.
    להוסיף את הקובה, כל פעם קצת.
    לבשל עוד חצי שעה עד40 דקות  וזהו. זה מוכן.

שבת מבורכת לכולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger