יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

לחם פרמז'ן וברי


כשאני רואה תוכניות בישול לפעמים יש מאכל "שתופס לי את העין"
ואז הוא מיד נכנס לרשימת "חייבת להכין"  שאורכה כאורך הגלות.

אבל כשיש משהו עם לחם, בלוטות הטעם לא מסוגלות לחכות ואני חייבת להכין את המתכון.
ולא עוברים ימים רבים ועל שולחני ניצב המתכון שראיתי בתוכנית.

לפעמים משהו במתכון לא נראה לי, או שאני חושבת שחסרים מרכיבים מסויימים.
 אז אני בדרך כלל משנה מעט את המתכון לפי טעמי האישי.
הפעם כמעט ולא שיניתי את המתכון למעט ביצה שלא הוספתי.
הלחם יצא קריספי ומשגע.

ואיך שיצא מהתנור  אף אחד לא התאפק וחתכו אותו כשהגבינה עדיין נמסה בפנים.
אז למי שהיסס אם להכין או לא. תכינו זה טעיםםםםם
וביחד עם חביתה וסלט יש ארוחת ערב נהדרת.
מי שלא אוהב ברי יכול גם להוסיף גבינת עזים,זה ילך מצויין.


מרכיבים (4 מנות)

חצי קילו קמח
חצי שקית שמרים יבשים
חצי כוס שמן
1 ביצה
מים פושרים
כפית סוכר
2.5 כפיות מלח
250 גרם גבינת פרמזן מגוררת
1 גבינת ברי שלמה
אני לא שמתי ביצה אני לא אוהבת ביצים בלחמים.

אופן ההכנה

אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
2. מערבבים בקערה את הקמח, השמרים, השמן, הסוכר והמלח ומוסיפים מים בהדרגה.
3. לשים עד לקבלת בצק נעים שלא נדבק לידיים.
4. מוסיפים 150 גרם פרמזן ומתפיחים למשך שעה עד הכפלת גודל הבצק. רצוי לכסות את הקערה בניילון נצמד ולהתפיח במקום חמים.
5. לשים את הבצק ומכינים כיכר לחם שבמרכזה כל גבינת הברי.
6. מורחים את הכיכר בביצה טרופה ומוסיפים מעל את יתרת הפרמזן.
לאפות עד שהלחם מוכן.

הגבינה נמסה,יאמייייי.כמה שזה טעים.
בתאבון.
הקרדיט למתכון כמובן שייך לאביבה פיבקו שמשתתפת במאסטר שף



6 תגובות:

  1. אחחח.אחותי היקרה....תענוג לראות את התמונות האלו....
    מריירת כל פעם מחדש מול היכולות המדהימות שלך...!!!
    כל הכבוד שהצליח לך איפה שלאביבה לא כל כך...:-)
    אין עלייך...מדהים ונראה מעולההההה.
    ד"ש ונשיקות.

    השבמחק
  2. תודה,תודה.
    את מוזמנת לטעום,נשארה כיכר אחת שהצלחתי להבריח למקפיא. ד"ש למאיר,נשיקות משירה.

    השבמחק
  3. שלום,

    אני מאוד מאוד מאוד רוצה להכין את זה, מה / אך אני עושה שהגבינה תהיה במרכז הכיכר? פשוט לעשות עיסה מהכל לעשות בור באמצע להכניס את הגבינה ולזגור? האם נכון

    השבמחק
  4. שאלה:
    חצי שקית של שמרים יבשים?? זה מלא!!לא??

    השבמחק
  5. רווית.

    את פשוט לוקחת את כל כדור הבצק, משטחת אותו מעט. מניחה באמצע את הגבינה וסוגרת.
    אחרי זה תניחי את הכיכר כשהתפר למטה.
    בהצלחה.

    השבמחק
  6. איתמר. חצי שקית שמרים יבשים זה לא המון.
    לי יש בבית חבילת שמרים יבשים ענקית כי אני משתמשת רק בהם, והמון.
    אני לא זוכרת כרגע כמה יש בשקית של שמרים יבשים,אבל הכוונה היא לשקית קטנה ,לא הענקית. ואם להיות יותר ברורה אז כף שמרים יבשים זו הכמות למתכון הזה.
    בהצלחה

    השבמחק

Powered By Blogger